torsdag 14 augusti 2014

känslosamma dikter om kärlek ..

Kärlek Gör Ont 1

KÄRLEK GÖR ONT :`(
ett hjärta så otryggt det slår i mörkret..
ett hjärta så rädd för att bli ratad gråter..
tårar utav blod..
rädsla att inte bli accepterad och omtyckt..
rädsla att inte duga..
längtan att få tillhöra någon som vill vårda det väl..
längtan att få känna glädje trygghet..
otrygghet i att vara annorlunda..
otrygghet i att aldrig få en chans att duga..
slita i det många kan men ingen vill behålla det och vara snäll och få det att leva igen ..
slita i det för att mena väl men som ändå slutar med att såras ..
svårt att känna tillit för något någon..
svårt våga tro hoppas..
udda för att det är konstigt..
udda för att det misstolkar..
när tänker någon ta detta lilla hjärta i sin hand och värma det tryggt ge det en chans ..
varför ska just detta lilla brustna sårade blödande rädda hjärta tillhöra just mig :( ..

KÄRLEK GÖR ONT :`( 2

KÄRLEK GÖR ONT :`( 2
Ett litet hjärta ynkligt i mörkret slår omlindat av gasbinda ändå droppar så
ett litet hjärta har en längtan
ett litet hjärta har en saknad
ett litet hjärta har en önskan
att få tillhöra någon bli ompysslad och läkt
att en dag få en chans en person som man bara kan drömma och hoppas på
ett litet hjärta som vill klappa glatt och skratta så
ett litet skadat hjärta kikar försynt och skrämt fram ur mörkret och
hoppas på någon ska upptäcka det då
när det gör som mest ont och och tårarna är som våtast
varför är just detta lilla hjärta just mitt ......... :`(

 

KÄRLEK GÖR ONT :`( 3


Kärlek Gör Ont 3 :`(

ett litet hjärta .. så skrämt till tystnad
ett litet hjärta .. så rädd att våga försöka
ett litet hjärta .. som gråter tårar av blod
ett litet hjärta.. som aldrig får en chans
ett litet hjärta.. som utnyttjas och leks med
ett litet hjärta .. som krossas och såras gång på gång
ett litet hjärta .. som saknar att få känna trygghet värme och kärlek
ett litet hjärta .. som gömmer sig i skymundan bland svarta skuggor
ett litet hjärta .. som känner sig väldigt otrygg osäker
ett litet hjärta .. som inte orkar vågar eller vill längre av rädsla att försöka bygga upp något för att bli sänkt igen
ett litet hjärta .. varför ska jag ha oturen att bära detta lilla hjärta inombords för


2 ögon som tyst säger se mig
1 hjärta som säger se mig
bakom en ridå av rädsla osäkerhet och trygghet döljer sig djupa starka känslor känslor som vill komma fram få komma ut och med värme omfamna en viss speciell person
1 kyss som vill hoppa fallskärm ifrån en person till en annan och smälta som varmt ny smällt smör på en annans kind
2 ögon som vill förstena sig på dig och säga jag vill aldrig låta dig gå
1 hjärta som med styrka visar att det prioriterar bryr sig igenom mycket svårigheter

ett litet hjärtas bön ..

ett litet hjärta ber tyst en bön se mig
ett litet hjärta ber tyst en bön förstå mig
ett litet hjärta ber tyst en bön ge mig en chans
ett litet hjärta ber tyst en bön låt mig få visa mitt riktiga jag
ett litet hjärta ber tyst en bön låt mig få visa mina känslor för dig
ett litet hjärta ber tyst en bön låt mig få öppna min famn och välkomna dig med värme och känsla
ett litet hjärta ber tyst en bön lek inte med mig är du snäll
ett litet hjärta ber tyst en bön snälla såra mig inte igen
ett litet hjärta ber tyst en bön det gör ont och jag blöder
ett litet hjärta ber tyst en bön snälla låt mig få se ditt riktiga jag bakom tung smärta bortom plågor osäkerhet rädsla och otrygghet
ett litet hjärta ber tyst en bön bakom en ridå tårar av smärta rädsla osäkerhet och otrygghet snälla se mig för den jag är
ett litet hjärta ber tyst en bön snälla se mig för det jag är och vänd mig inte ryggen
ett litet hjärta ber tyst en bön snälla stöt inte bort mig
ett litet hjärta ber tyst en bön jag är också någon annans personliga tillhörighet och värd att få bli omtyckt uppskattad bli visad jag är omtyckt och att någon finns för mig och min ägare med
ett litet hjärta ber tyst en bön jag har också känslor
bakom en ridå av tårar blod smärta sorg rädsla otrygghet osäkerhet finns ett hjärta med varma känslor som slår i väntan på att en dag finna sin motpart ...

KÄRLEK GÖR ONT :`( 4

Kärlek Gör Ont 4 :`(
som månen lyser om natten och lyser upp den kyler ensamheten
som stjärnorna som gnistrar i mörkret kommer tårarna
som mörkret som omsveper allt i sin väg sluter sig smärtan om hjärtat
som värmen strålar och bränner bort allt dött
som solen skiner för att lysa upp allt underbart en varm sommar dag
som natt och dag
som iskall hård vinter och varm mysig sommar
mörker som ljus
1 litet hjärta har en stark önskan att bli sedd
1 litet hjärta har en stark önskan att bli uppskattad
1 litet hjärta har en stark önskan att bli omtyckt
1 litet hjärta har en stark önskan att bli förstådd
utan missförstånd misstolkningar och missuppfattningar
1 litet hjärta har en stark önskan efter närhet
1 litet hjärta har en stark önskan efter att få duga
1 litet hjärta har en stark önskan efter att få en chans
1 litet hjärta har en stark önskan få skratta klappa glatt må bra
1 litet hjärta har en stark önskan att få bli bekräftad
1 litet hjärta gråter istället i smyg i skymundan
1 litet hjärta har en stark önskan att en dag slippa vandra runt som en skugga utan mål
1 litet hjärta har en stark önskan att få bli behandlad med närhet värme och ömhet för sin ömtåliga känsliga sköra natur
1 litet hjärta som har en stark önskan bor inombords på mig .. varför ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar