onsdag 6 augusti 2014

Aspergers & Sanningen

Att vara Aspergare är som att konstant vara ett barn .. eller uttryckligt sagt man ÄR ett barn i en vuxens kropp barn går inte att lura föra bakom ljuset ljuga för förr eller senare så ser barn igenom och känner sig sårad känner sig sviken barn är ärliga berättar sanningen .. som barn tänker man aldrig efter vad en sak kan leda till för man förstår inte konsekvenserna och ansvaret som följer eller förluster vissa utav oss med Aspergers har lärt sig vissa lär sig fortfarande och i många undantagsfall så finns det dom som inte lär sig när man väl lärt sig vad det betyder och innebär är man ett MYCKET STORT STEG framåt i livet som människa som person att visa att man är mogen och ansvarsfull även fast man är som ett litet barn inombords och som Aspergare precis som ett barn ser man saker och ting djupare klarare mer öppet grundligare eftersom man inte döljer allt bakom en rökridå av svek lögner som gör en annan person ledsen och besviken jag har Aspergers och det är jag BÅDE GLAD OCH Stolt över för det är min absolut STÖRSTA styrka men också min svagaste punkt vissa med Aspergers Autism är sluta innåt stängda svårt öppna sig berätta förklara svårt hålla sig till sanningen vara ärlig och seriös en del har det motsatta glad social trevlig snäll öppen ärlig kan prata diskutera för sig osv många med denna osynliga handikapp eller diagnos är oftast också uppmärksam på små saker detaljer och har gott minne det kan vara både till fördel och nackdel beroende på vad vad man som person som är autistisk eller om man har Aspergers saknar som skriftligt sitter i huvudet i minnet och kommer fram i form utav verbal verksamhet prata förklara diskutera sätta ord på vad man säger berättar osv  en Aspergare till exempel ser saker och ting livet annorlunda man ser saker och ting djupare klarare mer öppet grundligare precis som ett barn barn ljuger inte kan inte ljuga barn ljuger dåligt barn skäms och precis som för ett barn för en med autism eller Aspergers så är det lättare känna starka skuldkänslor dåligt samvete ångest skämmas för sig sitt och lätt för att gråta mina tårar bara rinner och rinner färgade röda av såren inombords tårar som aldrig syns på utsidan men som syns i mina ögon för där syns tydligt min inre smärta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar