tisdag 26 augusti 2014

Aspergers ..

som Aspergare ser man saker och ting livet allt svart och vitt tolkar saker och ting bokstavligt man är socialt naiv godtrogen lätt att lura föra bakom ljuset man är antingen 0 eller 100 där emellan så finns det hur många gråa zoner med fallgropar som man kan ha svårt att ta sig upp ur  ändå så .. även vi med Aspergers vet vad det innebär att hålla sig till sanningen vara öppen ärlig visa raka klara tydliga avsikter hålla vad man lovar och stå för vad man säger och vet vad ett förhållande eller en kärleksrelation innebär även om det bara är en en gångs grej som en ren sexuellt en pga det så finns det tyvärr personer som anser sig att dom kan behandla en som har Aspergers och / eller Autism hur som helst och bara ställa krav på sätta upp regler bara ta och ingenting ge tillbaka man är duktig på att slingra sig undanflykter svårt hålla vad man själv sagt och lovat om man lovar svar men går att kräva det här utav den som Aspergers/Autism att bara säga "visst vi tar en fika på stan idag är en konstig jämnförelse med att man säger ska vi ses knulla ? eller säger så men menar ok jag bjuder på fika idag ...men menar  någonting helt annat hur skulle det se ut idag om man gick på stan gick fram till någon man tycker ser bra ut och säger hej får jag bjuda på en fika eller lunch men menar lust hänga med hem till mig så knullar vi.." eller så att säga gå med på någonting och så lovar man jag ska fundera på saken du ska få ett svar och så går tiden och när det tas upp igen  reagera med att vara som ett frågetecken " vaa , huh vad menar du hur menar du nu har jag sagt det här , det där lovade jag verkligen det" vem är det då som inte har varit ärlig och , eller seriös och står för vad man säger och bryter löften och inte håller ordet vad jag vet så är det ingen som är i ett bra stabilt trygg förhållande som uppmuntrar och lockar en annan person med fel falska inviter signaler och förhoppningar till någonting som man inte ens bryr sig att prioritera menar allvar med ärligt seriöst eller ger raka klara tydliga avsikter och svar på tal eller jämnför någonting sånt här med filmens värld "porr" "alla är med alla oavsett vad , singel som osingel har familj" verkligheten är en JÄVLA STOR skillnad att jämnföra med filmen fantasins värld  fantasins värld där kan man bygga upp sitt liv ur 3 person synvinkel som man önskar att det kunde vara romantisera ihop någonting man hoppas eller önskar skulle kunna hända  dessutom efter allt för många omgångar av att bli lockad uppmuntrad sviken snuvad på det goda så blir det fruktansvärt svårt att veta om någon är ärlig emot en och menar allvar och kraven man själv ställer gällande ärlighet öppenhet raka klara tydliga seriösa svar och att man visar sina avsikter och bryr sig prioriterar någonting man själv sagt med känsla och står för att lovar man ett svar eller ändrar sig så ska man säga till särskilt om man är den som gör det när det gäller kärlek/sex så väntar man inte på någon hur ofta hur länge mycket som helst och låser sig till någon och missar tillfällen med någon eller många andra som är tillgängliga  i mitt fall jag väntar INTE på någon som har partner och familjeliv som ljuger mig rätt upp i ansiktet lockar mig muntrar upp mig och sen tvingar mig vänta på väldigt lösa boliner ostadiga grunder och ändrar sig hur som helst bryter löften OM man inte får ärliga seriösa raka klara öppna tydliga svar som visar prioritering med känsla och ansvarsfullt mogna avsikter så finns ingenting att vänta eller att sträva efter men det är heller ingenting man ska kräva heller om man inte kan uppvisa det här själv  och om båda parter är försiktiga och rädda för att man blivit utnyttjad sårad lekt med och kränkt så är det upp till båda parter att visa att man vill försöka lika väl lika mycket och ge tillbaka vad man får och ge av sig själv för att visa att man är det man utger sig för att vara och man är som man är som man blir behandlad också men när det kommer en prövning eller så och en chans att visa sitt rätta jag då ska man ta den också lika väl som motparten 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar